Brev:
Vil kun spise købe-mad
23. februar 2008
Alder:
7 mdr.
Vil kun spise købe-mad
Hej Helen
Saa er der igen bud efter dig herfra London.
Det gaar nu meget bedre med Emma's skemad - hun tager ikke de store portioner, men lidt har vel ogsaa ret :o) Og jeg er ved at indse, at hun nok aldrig bliver den store spiser. Hun mister simpelthen interessen rigtig hurtigt. Ved de förste skeer aabner hun fint munden, men saa skal der lige kigges paa hunden eller noget legetöj, men alt i alt... det gaar meget bedre!
Mit spörgsmaal denne gang er rettet paa maden som saadan... Emma er 8 mrd. om 1 uge. Hun vejede 7,8 kg. for to uger siden (der havde hun blot taget 60 gram paa paa 2 uger) Men der knoklede vi ogsaa med skeen og lidt sygdom.
Hun kan bare bedst lide köbemad... jeg har prövet at lave rigtig meget selv, men det ryger bare ud igen, og ja... jeg har selv smagt det, og det smager altsaa okay :o) Jeg kan til nöd faa lidt hjemmelavet kartoffelmos i hende.
Vi startede ud med gröd lavet af majs-, ris- og hirsemel med forskellige frugtmos-toppings. Det var ikke det store hit. Derfor prövede jeg at köbe Hipp glas - og dem spiste hun gladeligt - igen ikke store mängder, men ville gerne aabne munden og spise dem - det ville hun ikke med de andre gröd-typer.
Saa lige pt. lever Emma af köbe-mad :o)
Hun vaagner typisk mellem kl. 06.30-07.30, hvor jeg IKKE giver hende MME, for saa spiser hun ingen morgenmad.
Kl. 07.30-08.00 faar hun Havregröd fra Holle lavet paa MME - dertil lidt sveskemos eller andet frugtmos.
Kl. 09.30-10.30 puttes til lur med 200 ml. MME - sover mellem 1-2 timer
Omkring kl. 12.00 glas fra Hipp - spiser mellem et halv og helt glas paa 125 gram.
Mellem kl. 14.00-15.00 puttes til lur med 200 ml. MME
Og saa skrev du sidste, at hun burde faa endnu én flaske kl. 16.00 - den kan jeg ikke rigtig faa i hende - nogle dage spiser hun lidt, og jeg tilbyder hende den hver dag.
Kl. 18.00 endnu et Hipp glas, som hun spiser med velbehag...
Kl. 19.30 puttes med en flaske välling 200 ml.
Mellem kl. 22.00-23.00 flaske MME - og sover ofte til näste morgen uden mere. HVIS hun vaagner kl. 05.00-06.00 pröver jeg med sutten, vand og til sidst MME, for ofte hvis hun spiser MME kl. 06.00, vil hun, som skrevet tidligere, ikke rigtig have morgenmad.
Hipp glassene bestaar af:
- gröntsager med ris og kylling
- oste-gröntsager med pasta
- pasta med tomat m.m.
- gulerod og kartoffel
- gröntsags- og kyllinge risotto
- gröntsager med okseköd
- gröntsager med lam
osv. gaar udfra det er de samme i DK som her i UK...?!?
Jeg skifter lidt mellem trin 1 og 2, for hun er endnu ikke saa god til at tygge. Desuden faar Emma gulerod, agurk, rugbröd osv. at sidde med og faar da ogsaa puttet lidt i munden og gumlet paa.
Er ovenstaaende okay... og saa mht. mängderne?!? Ved det ikke er helt alderssvarende... Men Emma virker rigtig glad og tilfreds. Sidder rank og fint - forsöger at kravle - har faaet to tänder og der er maaske flere paa vej :o)
Det var alt for nu. Ser frem til dit svar. Igen mange tak for dine svar og en rigtig god brevkasse, som jeg har anbefalet til mödrene i min danske mödregrupper herover.
Kærlig hilsen og god dag/uge.
Lise